FAQ

Vi har lagt en artikel op af Martin G. Bech, der har samlet en masse nyttige tips til den nye Tesla ejer, du finder artiklen her

Erfarne ejere bruger et væld af forkortelser, det kan være ret overvældende som ny eller kommende ejer. Du kan finde en liste over forkortelser her

Her vil det være fornuftigt at læse den fine artikel om vintertips Emre Altıntaş har skrevet, du finder artiklen her

Der findes forskellige batteri pakker og kemi selv indenfor samme model, så det bedste råd er at kigge i manualen på bilen for vejledning i præcis den bil og det batteri bilen har. Tommelfingerreglen er mellem 20 og 80%, ved længere tids parkering 40 - 60%

Carsten Erik Nielsen har lavet en superfin guide med en masse eksempler på kommandoer. Den artikel kan du læse her

1. Hold på controls ikonet (bilen i nederste venstre hjørne på en S/X) i fem sekunder, så rapporteres GPS lokation mv. til Tesla.
2. Skriv mail til navfeedback@tesla.com
3. Angiv vinnummer, dato og evt. tidspunkt i mailen samt, hvad fejlen/fejlene er.

Du logger ind på hjemmesiden, under dine profildata kan du vælge "udmelding".

Når du forsøger at logge ind og får fejl, så får du i fejlbeskeden muligheden for at klikke på et link, så du får tilsendt en mail med link til en side, hvor du kan lave et nyt password. Det kræver naturligvis at du har indtastet den korrekte e-mail, tjek din tilmeldingsmail, hvis du er i tvivl.

Brug et kreditkort i venstre side mens du trykker på bagenden af din fob, så hjælper du porten op. Tør polerne af på bil og ladeport, når den er åbnet.

Det er ret enkelt, sælger gør blot følgende:
  1. Åbn Tesla app'en.
  2. Klik på profil ikon øverst til højre.
  3. Vælg Tilføj/Fjern produkter.
  4. Klik fjern.
  5. Klik på bilen, der er solgt.
  6. Følg vejledningen, oplys den e-mail køber har brugt til sin Tesla konto.
  7. Køber modtager mail og accepterer her overførsel af bilen til sin konto og kan nu se den i sin egen App.